review

Real Techniques Core Collection kwastenset

Al maanden, wat zeg ik, jááaren hunkerde ik naar de Core Collection van Real Techniques. Het was een van hun eerste kwastencollecties en door de populariteit van de Contour Brush en de Buffer Brush kon ik mezelf niet langer inhouden en sloeg ik twee weken geleden mijn slag.

Real Techniques is in België verkrijgbaar bij Lookiss by Di. Dit is de enige winkel waar ik tot zover Real Techniques in levende lijve heb gezien (mocht je nog andere adresjes weten, laat ze gerust achter!). Er bevindt zich een filiaal in Leuven (waar ik zelf mijn kwasten heb gekocht), dit is hun enige vestiging tot nog toe. De set kostte 26,-. Moest je liever de couch potato uithangen en online bestellen, kan ik zeker boozyshop aanraden (hier heb ik al eerder kwasten van RT gekocht voor ik lookiss ontdekte.)

Over naar de kwasten. De Core Collection bevat vier kwasten: de Buffer Brush, de Pointed Foundation brush, de Detailer Brush en de Contour Brush. Voor een kwastenset met daarin vier kwalitatief goede kwasten vind ik 26,- zeker zijn prijs waard!

Contour Brush

Contour Brush
Contour Brush

Ik verheugde me erop deze kwast aan mijn collectie toe te voegen. Ik beschikte nog niet over een kwast dat speciaal gericht was op contouren en dit is zeker een meerwaarde in mijn collectie! Ik gebruik deze kwast altijd om te contouren en je bekomt er een prachtig resultaat mee.

Buffer Brush

Buffer Brush
Buffer Brush

Ah, nog een foundationbrush, alsof ik er nog een nodig had (ik hoor mijn moeder het nu al zeggen). Maar ja, deze kwast onderscheidt zich toch van andere foundation kwasten! De haren staan niet zo dicht bij elkaar (vergeleken met de expert face brush), maar hij geeft wel nog genoeg dekking en blend foundation moeiteloos in (vandaar buffer in de naam).

Pointed Foundation Brush

Pointed Foundation Brush
Pointed Foundation Brush

De kwast die ik het minst gebruik uit de set. Heel zachte haren (zoals alle kwasten van Real Techniques trouwens), maar ik grijp er gewoon niet zo vaak naar. Overigens, als je deze kwast voor foundation zou gebruiken, ben je wel heel lang bezig aan het inwerken van het product. Ik kan me wel inbeelden dat deze kwast wel fijn is om highlighter aan te brengen (hoewel ik voor dit doeleinde eerder de Setting Brush zou aanraden).

Detailer Brush

Detailer Brush
Detailer Brush

Klein, maar fijn! Deze kwast gebruik ik om concealer op oneffenheden aan te brengen en werkt erg fijn. Niet te klein, maar ook niet te groot zodat je niet een groot oppervlak van concealer moet vervagen.

Traveler DC 140
De kwastenset in de hoes

De set wordt geleverd met een hoes voor al je kwasten. Ben je dus een fervente pendelaar of reiziger komt dit zeker van pas! Ook om andere kwasten die je vaak gebruikt in te stoppen. Je kan de hoes ook plooien zodat je kwasten mooi worden gepresenteerd terwijl je je klaarmaakt.

Ik kan dus zeggen dat ik heel blij ben met mijn aankoop! Ik heb ondertussen al wat kwasten van Real Techniques, maar mijn collectie is zeker nog niet aan zijn einde toe. Mijn handen kriebelen vooral naar de nieuwe Bold Metals collectie (want, want, want!), maar daar zal mijn portemonnee nog even geduld voor moeten hebben.

Traveler DC 140

Wat is jouw favoriet uit de kwastenset? Let me know!

Liefs, Lynn

6 thoughts on “Real Techniques Core Collection kwastenset”

Geef een reactie

