beauty, huidverzorging

Sunday Pamperday

Momenteel zit ik in blokmodus, binnenkort komen de examens er aan. Iedereen die examens heeft weet wat dit betekent: stress everywhere! Dit betekent dat ik elke kans die ik krijg om te relaxen met twee handen moet grijpen.  Dit kan je helaas ook aan mijn huid te merken (damn you massieve pukkel die niet te verbergen valt met zelfs vijf kilo concealer). Daarom besloot ik vandaag wat tijd vrij te maken om mijn huid een stevige verwenbeurt te geven. Zo ging ik tewerk:

Enkele van de producten
Enkele van de producten

Ten eerste: reinigen! Ookal ga ik dezer dagen de deur niet veel buiten (bye social life), maak ik er toch prioriteit van mijn huid grondig te reinigen. Ik volg dezelfde huidroutine zoals Caroline Hirons dat beschrijft (skincare goddess!). Zij raadt aan telkens tweemaal per sessie te reinigen (dus tweemaal ’s morgen, en tweemaal ’s avonds). Enkel is eenmaal reinigen genoeg als je de hele tijd hebt binnen gezeten (en dit klopt in mijn status als kluizenaar dus helemaal). Om te reinigen gebruik ik graag een olie of reinigingscrème (schuimende producten voor het gezicht zijn uit mijn badkamer verbannen). Dit zijn de reinigers die ik momenteel gebruik: pure kokosolie, de Silky Cleansing Oil van The Body Shop, de Camomile Sumptuous Cleansing Butter van The Body Shop, en ten slotte de Verzachtende Reinigingsmelk met amandel voor de gevoelige huid van Weleda.

Ten tweede: acid toning en hydrating toning. Juist ja, ten eerste ga je met een zuur over je gezicht (dit is helemaal niet zo eng als het klinkt) en vervolgens spray je een hydraterende toner over je gezicht. Zuur heeft als voordeel dat je niet hardhandig tewerk hoeft te gaan met een scrub waar schurende deeltjes inzitten (en soms meer kwaad dan goed doet). Als zuur gebruik ik salicylzuur (glycolzuur is ook heel goed) en om te hydrateren gebruik ik Serozinc van La Roche Posay.

Vervolgens breng ik een masker aan. Dit doe ik enkel op mijn ‘verwendagen’. Vandaag koos ik voor het Fabulous Fruits – diepreinigende en egaliserende masker van Dr Van Der Hoog. Dit masker doet wat het zegt, zowel egaliseren als reinigen. Ik kan het zeker aanraden!

Nadat ik mijn masker er heb afgehaald, is het tijd om een serum aan te brengen. Hiervoor gebruik ik Vichy Aqualia Thermal. Na serum is het tijd voor de laatste stap: hydrateren. Dit doe ik met Avène Skin Recovery Cream.

Traveler DC 140

En zo ziet mijn verwenmoment er uit! Fijne zondag en hopelijk neem je ook de tijd om jezelf te verwennen!

Liefs, Lynn

2 thoughts on “Sunday Pamperday”

Geef een reactie

