nagelverzorging

Mijn nagelverzorgingsroutine

Mijn nagels zijn vaak een hit of miss: de ene periode zijn ze altijd verzorgd en krijgen ze om de week een ander kleurtje, de andere periode lijken ze eerder op gehavende worstjes dan wat anders (ik heb de neiging om aan droge velletjes te trekken). Momenteel zijn ze weer aan de dramatische kant en besloot ik ze onder handen te nemen (pun intended;) )

Stap 1: ten eerste haal je overgebleven nagellak van je nagels. Dit doe ik met de Biocura Dip&Twist (zo’n potje waar je je nagels insteekt, wat wrijft, en voilà nail polish be gone). Hierna breng ik Sally Hansen Instant Cuticle Remover aan. Dit is een gel die velletjes als het ware oplost. Aan de hand van een bokkepootje maak je je ragelriemen schoon. Je mag dit product niet langer dan een minuut op je huid laten. Hierna was je het af met warm water en wat zeep. Dit potje is afkomstig van de Sephora in Parijs en serieus, ik doe al langer dan twee jaar met dit produt en ben nu net halverwege. Het is dus héél zuinig.

Stap 2: vervolgens buffer ik mijn nagels. Deze tool haalde ik jaren geleden in een speciaalzaak en doet het nog steeds goed!

Stap 3: tijd voor het eventuele knippen en vijlen. Dit doe ik uiteraard niet elke keer. Als vijl gebruik ik de Crystal File van O.P.I  (die twee weken op de grond viel en in twee brak, nooooo 😦 ) en mijn nagels knip ik met zo’n klippertje (haalde ik van de apotheek).

Stap 4: nu dat de basis verzorgd is kan je overgaan naar het lakken. Ten eerste breng ik een basislaag aan. Ik breng áltijd een basislaag aan! Dit houdt het verkleuren van de nagels tegen van de lak die je erop lakt, en zorgt er bovendien voor dat je lak langer houdt. Deze van Maybelline is fijn, maar mijn nagels zijn zeer sterk dus alle lak die ik in het verleden heb gebruikt werkt eigenlijk prima. Die van Rimmel is ook heel goed. Lang heb ik ook de All in one Basecoat van Essie gebruikt en die vond ik heel fijn, maar deze werd al stroperig halverwege het flesje (is me meermaals overkomen, dus het ligt niet aan een slechte batch). Goed, we gaan verder. Ik probeer de basislaag altijd zo goed mogelijk te laten uitharden, want als je basislaag niet voldoende gedroogd kan je je een mooie manicure al vaarwel zeggen. Ik zou zeggen dat tussen elke laag ik aanbreng, meestal een kwartier tussen laat, soms meer, soms minder al naargelang de lak. Ik breng altijd drie lagen aan: een basislaag en twee lagen met de gekleurde lak. Tip: wat ik vaak doe als de lak niet snel genoeg droog is, is mijn elke gelakte nagel per vinger tien seconden onder heel koud water te houden.

Ten slotte hydrateer ik mijn handen met de Aesop Resurrection Aromatique Hand Balm. Is wat aan de duurdere kant, maar dit is serieus de meest aangename handzalf ooit! En werkt ook goed op de ragelriemen. Als mijn nagelriemen nog wat extra aandacht kunnen gebruiken, breng ik een beetje Lush Lemony Flutter aan.

Traveler DC 140

Zo, dit was mijn hele nagelverzorging. Happy weekend iedereen!

Liefs, Lynn

Geef een reactie

