beauty

Review: Avène Triacnéal Expert

Triacnéal Expert
Triacnéal Expert

Zoals je laatst in mijn shoplog las, kocht ik Avéne Triacnéal Expert. Ik gebruikte de vorige versie van Triacnéal al ongeveer vijf. Ik gebruik het niet altijd, maar het is een product waar ik steeds naar terugkeer en altijd geweldige resultaten mee behaal. Is de nieuwe formule nóg beter dan de vorige?
Dit zegt Avéne zelf over de ‘verzorging voor hardnekkige onzuiverheden en restlittekens bij volwassenen’. De heilzame eigenschappen zijn de volgende:

– Tegen onzuiverheden: Diolenyl®*, een gepatenteerde innovatie die het resultaat is van Onderzoek door Pierre Fabre, heeft een drievoudig doelgericht effect: beperkt het risico op bacteriënproliferatie (in vitro aangetoond op P. acnes), beperkt roodheid en helpt het ontstaan van nieuwe puistjes te voorkomen.
– Exfoliërend: X-PressinTM* doet zwarte puntjes sneller verdwijnen en strijkt het huidoppervlak glad.
– Gladstrijkend: Retinaldehyde helpt restlittekens te doen vervagen en heeft een positief effect op huidveroudering.
– Verzachtend: Thermaal Water van Avène werkt heerlijk verzachtend en anti-irriterend.
TriAcnéal EXPERT is een romige emulsie die zich makkelijk laat uitstrijken en snel wordt geabsorbeerd. De huid is gehydrateerd en voelt heerlijk comfortabel aan.’

Dit zijn de ingrediënten:

AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE. ISODODECANE. ISODECYL NEOPENTANOATE. PENTYLENE GLYCOL. PROPYLENE GLYCOL. GLYCERIN. GLYCERYL STEARATE. PEG-100 STEARATE. WATER (AQUA). POLYMETHYL METHACRYLATE. 1,2-HEXANEDIOL. ALGIN. ARACHIDYL ALCOHOL. ARACHIDYL GLUCOSIDE. BEHENYL ALCOHOL. BHT. CAPRYLYL GLYCOL. CAPRYLYL GLYCOL LINSEEDATE. CARBOMER. DISODIUM EDTA. FRAGRANCE (PARFUM). HYDROGENATED POLYISOBUTENE. HYDROXYETHYL ACRYLATE/SODIUM ACRYLOYLDIMETHYL TAURATE COPOLYMER. PAPAIN. PEG-7 TRIMETHYLOLPROPANE COCONUT ETHER. POTASSIUM SORBATE. RED 33 (CI 17200). RETINAL. SODIUM HYDROXIDE. SORBITAN ISOSTEARATE.

Nu heb ik zelf heb ik niet meer last van hardnekkige onzuiverheden (mijn acné is zo goed als weg), maar ik heb snel last van rode vlekjes en een oneven textuur. Daar gebruik ik dit product dus voornamelijk voor. Ik haalde overigens wel goede resultaten met Triacnéal toen ik wél nog acne had, dus mocht je het daarvoor willen gebruiken kan ik het je aanraden. Omdat dit product je huid gevoelig maakt aan de zon, zou je het wel best enkel ’s avonds aanbrengen en overdag bescherming tegen de zon dragen (alhoewel je dit sowieso al zou moeten doen).

En, werkt het nog steeds goed? Zeker en vast. Ik merkte al verbetering in mijn huid na eerste gebruik en haal er nog steeds goede resultaten mee! Wat wel verbeterd tegen de vorige versie is dat er nu een pompje in plaats van een tube is, dit vind ik aangenamer werken.

Triacnéal kost €16 voor 30 ml en is te koop bij de apotheek en speciaalzaken of online ook te verkrijgen.

Liefs, Lynn

2 thoughts on “Review: Avène Triacnéal Expert”

Geef een reactie

