Looks

Mijn haarverzorgingsroutine

Mijn haar en ik hebben een liefde-haat verhouding. Momenteel is mijn haar is goede staat, maar dat was het de voorbije maanden zeker niet. Ik heb net mijn haar voor de eerste keer in een jaar weer laten blonderen. Een bewuste keuze, want mijn uiteinden waren zo droog dat zelfs stro er jaloers op zou zijn. Ik besefte dat het tijd was om mijn verzorgingsroutine een schop onder haar kont te geven en mijn eens zo glazende lokken nieuw leven in te blazen.

Mijn natuurlijke haarkleur is donkerblond. Wat mijn haartype betreft is het fijn, maar er is veel van en het is in laagjes geknipt. Wat kleuring betreft laat ik het altijd kleuren bij Redken (niemand doet blond beter als je het mij vraagt). Mijn haar is redelijk vet, maar zeker minder vettig dan vroeger (ik heb het zo lang getraind zodat ik nu mijn haar om de 3 à 4 dagen was, waar ik het vroeger om de dag moest wassen).
image

Mijn haar was ik met L’oréal expert Delicate Color. Dit is een shampoo zonder sulfaten (ik was mijn haar al jaren niet meer met sulfaten). Een andere favoriet zijn de shampoo’s van Pureology, echt heel goede shampoo’s, maar wel wat aan de prijzigere kant. Ik kocht een megafles voor 15 euro in een speciaalzaak, Florale Haircare te Leuven.

image

Vervolgens breng ik conditioner aan. Hiervoor gebruik ik de Ever Riche conditioner van L’oreal Paris.
image

Eénmaal per week breng ik de Fudge Clean Blonde Violet Toning Shampoo aan om te voorkomen dat mijn haar vergeelt en werkt echt goed, mijn kleur houdt hierdoor echt langer. Als masker gebruik ik gewoon kokosolie, voordelig en superhydraterend (wel niet vergeten om het goed uit te spoelen).

image

Nadat ik de douche uitkom, borstel ik mijn haar met mijn Tangle Teezer of Wet Brush.

image

Dan breng ik de L’oreal Studio Hot & Smooth Hot Straight Cream aan of een serum zoals Iron Guard van Chi of Brazilian Keratin Therapy Anti-breakage serum van Ogx. Vervolgens borstel ik het nog een laatste keer door en vervolgens draai ik mijn haar in een lage knot en zet dit vast met schuifspeldjes.
image

Om een extra boost aan hydratatie te geven spuit ik Macadamia Healing Oil Spray op mijn knot. Zo laat ik het meestal tot als ik het de volgende dag los draag.
image

Als ik het toch voor een event wil stylen, verdeel ik eerst een dot John Frieda Luxurious Volume Mousse over mijn haar en dan focus ik vooral op de bovenste sectie (de spray is ook heel goed). Dan fohn ik mijn haar onderste boven met mijn Carmen haardroger en de stukken die ik wat gladder wil ga ik over met een borstel van ici paris XL.

image

Als ik hittetools gebruik, krul ik mijn haar (ik bezit geen stijltang) met de Babyliss C338E. Hier neem ik grote stukken haar en krul ik zodat ik grote krullen en zachte golven creër voor een romantische, girl-next-door-look.

Liefs, Lynn

Geef een reactie

