make-up

Oh, deer! Bambi look

Hey iedereen! Long time no see. Ik heb het superdruk met school, maar ik dacht enough is enough, tijd om weer energie in mijn creative ik te steken en regelmatig te uploaden op mijn blog! Hope you enjoy.

Wat je nodig hebt: een wit potlood (ik gebruik het Jumbo Pencil in Milk van Nyx), bronzer (Bourjois Délice De Soleil Bronzer ) en zwarte eyeliner (Catrice Liquid Liner) en oogschaduw (Urban Decay Blackout).

Eerst begin je met de basis. Hoe ik mijn basis aanbreng kan je hier bekijken. Vervolgens ga je aan de slag met bronzer, héél véél bronzer. Je mag hier serieus wat in overdrijven. De belangrijkste punten op het gezicht om het bambi-effect te bereiken zijn het voorhoofd (en vooral de tempels) en de jukbeenderen.

Als je klaar bent met bronzer, kan je de witte stippen op dezelfde plaatsen als waar de bronzer werd aangebracht zetten. Ik deed deze in willekeurige volgorde, maar zorgde er wel voor dat de stippen heel goed zichtbaar waren. Je kan hier eventueel nog met witte oogschaduw overheen gaan.

Met zwarte eyeliner definieerde ik mijn ogen zodat het bambi-effect compleet is. Ook kleurde in het tipje van mijn neus zwart en zette ik op mijn cupidoboog een zwart lijntje zodat we het snoetje hebben van een hertje. Als finishing touch ging ik met zwarte oogschaduw over alle plaatsen waar ik eyeliner had aangebracht om het zwart nog intenser te maken. Mijn bovenste lip vulde ik in met een roodbruin lippootlood.

Mijn haar verdeelde ik gelijk in het midden en maakte dan twee hoge dotjes. Als extra kan je ook een diadeem met oortjes aandoen. Ik had hier zelfgemaakte zwarte oortjes (nog van een vorige halloweenlook toen ik me als kat verkleedde), maar idealiter zou ik voor bruine oortjes gaan omdat dit beter bij een hertje past.

wp-1478953483901.jpgEn voila, de look is klaar! Ik deed ongeveer een drie kwartier over deze look dus het is echt geschikt als je geen idee hebt wat doen of je niet al te veel tijd in een look wil steken. Veel plezier bambi’s!

Liefs,

Lynn

Geef een reactie

