decoratie, lifestyle

Hoe ik mijn leefruimte gezellig maak

De items hieronder kan je allemaal verkrijgen aan een laag budget om jouw ruimte instant om te toveren tot een cosy paleis.

Fairy lights

Fairy lights, I love them! Zeker nu het kouder is en het snel donker buiten wordt maken deze lichtjes het gure weer wat meer draagbaar.

Bloemen

Bloemen brengen zowel letterlijk als figuurlijk wat leven in een ruimte. Ik probeer zoveel mogelijk een boeketje mee te brengen. Deze mooie roze bloemen kostten €3.99, een kleine prijs voor je gemoedstoestand als je het mij vraagt. Een andere optie is om voor kamerplanten te gaan.

_dsc1991

Prints

Zoals je kan zien hangt mijn hele kamer vol prints. De muur waar mijn bureau tegen staat is een hele inspiration wall. Als het werk me wat tegenzit kan ik door naar deze muur te kijken echt een motivatie kick krijgen. Hier kan je mijn vorige versie van de inspiration wall bekijken. Ondertussen is mijn kamer opnieuw geverfd en zijn er kaders met prints bijgekomen, much better!

Ik verzamel prints van gratis sites en afbeeldingen die ik at random tegenkom op het web. Etsy is zeker ook een goede plaats om inspiratie op te doen en daar kan je wat meer speciale prints kopen! Ik probeer ook af te wisselen met de soorten kaders waar ik mijn prints en foto’s in steek. Een ander formaat, textuur, … zo zorg je ervoor dat het niet té uniform wordt. Goedkope kaders kan je vinden bij winkels zoals Hema, Ikea, Blokker en dergelijke.

Foto’s

Ook op de wandplank (boven mijn dressoir waar mijn TV op staat) staat een kader met print, maar het zijn vooral  foto’s. Dit zijn foto’s van mijn beste vriendinnen. Ook staan er een aantal kaarsen op en wederom fairylights.

Verder zie je aan de linkerkant een fles met love opgeschreven en een (valse) roos in. Dit DIY project vond ik via Pinterest en is echt makkelijk te maken. Moesten jullie geïnteresseerd hoe je dit doet, laat het me weten, dan maak ik er een video over!

Kaarsen

Net als fairylights brengen kaarsen wat licht in een donkere ruimte en helpt het met ontspannen. Wil je naast wat sfeer ook een lekker geurtje, kan je een geurbrander aanschaffen met essentiële oliën. De geur die ik nu gebruik is die van zoete sinaas en werkt echt opwekkend! De geurkaarsen van Yankee Candle zijn ook echt een aanrader.

Hopelijk heb je hier wat tips en inspiratie uitgehaald. Happy decorating!

Liefs,

Lynn

Geef een reactie

