lifestyle

Mijn 2016

2017.pngLieve lezers en lezeressen, graag wens ik je een gelukkig nieuwjaar! Ik hoop dat 2017 een fantastisch jaar wordt voor jullie en dat al jullie dromen uitkomen. Ik wil jullie ook bedanken voor alle lieve commentaren, voor het lezen van mijn artikels en me te steunen. Toen ik deze blog begon had ik geen verwachtingen over het verdere verloop. Maar dat zoveel mensen geïnteresseerd waren in wat ik te schrijven had overtrefte mijn wildste dromen. Ookal ben ik een kleine blogger, ondertussen zit ik aan 1,214 hits (wat misschien niet veel is in vergelijking met andere mensen), een getal waar ik trots op ben! Ik hoop dat ik je in 2017 nog veel mag vermaken met mijn artikels en dat dit aantal groeit! Graag kijk ik nog even terug op mijn jaar voor we 2017 inluiden.

Januari 2016 begon, zoals de voorbije 6 jaren, met veel studeren. Ik zat midden in de blok, en de examens kwamen er snel aan. Ik slaagde voor alles! Maar helaas stond het afwerken van een thesis nog te wachten. De procastinator in mij had meer kunnen doen, en dit viel dan ook op in mijn eindresultaat. Ik behaalde onvoldoene voor mijn thesis in eerste zit, iets wat me serieus teleurstelde. Maar in de tweede zit haalde ik het wel, en kon ik eindelijk afstuderen! Op 3 december was mijn proclamatie en ik was zo blij om deze periode van mijn leven af te sluiten! Maar wat me nog blijer maakte, was de trots op mijn ouders hun gezicht te lezen, iets wat ik nooit zal vergeten.

15267775_10153886038445672_4614154521757372719_n

Omdat ik klaar was met mijn studies, begon ik in juli te solliciteren voor een job. Hoewel ik talen heb gestudeerd, is mijn passie altijd human resources geweest. Hier begon ik dus in te solliciteren. Maar hoe meer ik solliciteerde, hoe meer ik aanvoelde dat mijn kennis hierover nog niet voldoende was. Op een dag in de zomer vertelde mijn buikgevoel om eens te googlen naar HRM opleidingen. Ik vond er eentje in Brussel, en ik mailde meteen de programmacoördinator of ik niet mocht langskomen om de cursussen in te kijken en een gesprek te houden. En dus ging ik langs. Ik snuffelde in de cursussen en na het gesprek met de coördinator was het voor mij duidelijk; dit moest en zou ik doen. Ik maakte mij kandidaat voor de opleiding en ik werd aanvaard!  Waar ik dus dacht dat ik nu al lang aan het werk zou zijn, ben ik (nog steeds haha) aan het studeren. En het beste gevoel is dat ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt! Ik doe de opleiding met ontzettend veel plezier en ik heb als bonus fantastische mensen leren kennen. Ik zit ook in het redactieteam van de school, iets wat ik met veel plezier doe! En waar ik mijn skills nog meer kan ontwikkelen ;). In april 2017 studeer ik af. Dan heb ik wel genoeg van het studeren, haha!

IMG_20161003_175250.jpg

Zoals je merkt heeft 2016 me op studeer- en carrièrevlak in een andere richting gebracht dan ik aanvakelijk had gedacht. Dit was ook te merken in mijn persoonlijk leven. En net zoals 2016 hoge pieken voor mij bracht, zijn er ook (hele) lage dallen geweest. In Februari werd bij mijn vader een vreselijke ziekte vastgesteld, die nu nog steeds aansleept. Het ergste in je leven is de mensen die het dichts aan je hart liggen pijn zien lijden, zowel fysiek als mentaal. Gelukkig is mijn vader aan de beterhand, maar de ziekte zal nooit weggaan helaas. In het midden van deze storm kwam er nog een tweede klap; mijn relatie ging aan een sneltempo bergaf tot er een einde aan kwam in oktober. In 2016 ging ik dus door mijn eerste heartbreak. Het was iets waar ik voor de eerste keer mee moest omgaan, want het was mijn eerste relatie. Omgaan met een persoon waarvan je dacht dat je jouw leven mee ging doorbrengen tot nooit meer met elkaar te spreken was moeilijk om te aanvaarden. Toch ben ik dankbaar. Want het heeft me veel over mezelf en over mensen geleerd, en wat ik wel (en niet) wil in een relatie. Ik ben blij dat ik achteraf met een zelfzekere blik kan terugkijken dat het de juiste beslissing was en dat ik me nu op mezelf moet focussen. Door deze ups en downs besef ik nog meer wat voor een geweldige familie en vrienden ik heb. I love you guys!

_DSC0177-COLLAGE.jpgHiernaast was 2016 voor mij ook het jaar van reizen; ik heb nog nooit zoveel gereisd als in 2016! Ik bezocht Wenen, Boedapest, Porto, de Moezelstreek, Parijs, Trier, Brugge, Bern, Basel en Londen.

Mijn vooruitzichten voor 2017 zijn ieder geval groots: ik studeer definitief af, ga op zoek naar een job en zal mijn permanent rijbewijs halen. Verder hoop ik op nog meer reizen (hopelijk kan ik mijn droom naar Canada eindelijk waarmaken!), dat ik fantastische mensen mag leren kennen en kan beginnen sparen voor mijn eigen plek. Ik hoop dat al mijn geliefden gelukkig en gezond blijven en dat het voor hun ook een positief 2017 wordt!

Bedankt voor alles ❤️

Liefs,

Lynn

Geef een reactie

