koken, lifestyle

Recept: Tiramisu met zomers fruit

Ik hou van koken, en dan vooral het maken van desserts. Als ik niet goed in mijn vel zit kan koken me echt opbeuren (ook doordat ik er andere mensen blij mee maak, wat dan weer een positief effect heeft).

Dit heb je nodig voor een recept voor vier personen:
Een grote schaal (om je mengels in te gieten)
Een bakje bosvruchten
Een bakje frambozen
Een bakje aardbeien
3 eieren (gesplitst)
150 gram witte suiker
1 zakje vanillesuiker
750 gram mascarpone
Een doos boudoir koekjes
Een flinke scheut amaretto (cognac of likeur kan ook)

Zo ga je tewerk:
Splits je ei en klop het eiwit stijf. Roer het eigeel en meng de suiker (zowel de witte als de vanillesuiker) eronder. Voeg er vervolgens de mascapone bij. Vervolgens meng je het geklopt eiwit onder het mengsel. Neem dan de schaal. Begin je boudoirs in amaretto te doppen en op een rijtje te leggen in de schaal. Giet of strijk over de eerste laag koekjes je mengsel en leg bovenop het mengsel je zomerfruit naar keuze. Je kan zoveel of zo weinig mogelijk kiezen als je wenst (ik hou van dit soort fruit dus ga meestal een beetje crazy haha). Leg dan een tweede laag boudoirs gedopt in amaretto er bovenop. Giet nog een laag mengsel er over heen. Leg voor een laatste keer je zomerfruit er op. Doe nu wat folie over je schaal en laat je tiramisu voor een paar uur in de koelkast opstijven. En smullen maar!

Liefs,

Lynn

Geef een reactie

